معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است
سرخط خبرها

کارکرد رسانه در کارآفرینی

  • کد خبر: ۴۳۰۰۶
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کارکرد رسانه در کارآفرینی
ملیحه کرمانی
تأثیر کارآفرینی بر بستر‌های رسانه‌ای را باید یک ظرفیت جدید دانست. در صورتی که کارآفرینی در بدنه رسانه‌ها ترویج یابد و خود رسانه این ساختار و سیستم کارافرینی را پیاده کند، علاوه بر رشد و توسعه کیفی و کمی حوزه ارتباطی، تأثیر آن از دیدگاه رسانه‌ای در جامعه نیز رسوخ پیدا می‌کند و خودبه خود باعث افزایش روح کارافرینی در سطح جامعه می‌شود. رسانه‌ها با توجه به دسترسی سریع و گسترده به مخاطبان و توانایی گسترش اطلاعات و تغییر نگرش‌ها نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ نوآفرینی و کارآفرینی دارند. شناخت ظرفیت ها، فرصت‌ها و زمینه‌های مساعد باید به نهادینه کردن کارآفرینی در بین عموم شهروندان مخصوصا جوانان و نوجوانان اهتمام ورزند. فرایند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب، مهم‌ترین ویژگی عصر کنونی است و فرایند کارآفرینی و خلاقیت اساس و بسترساز تغییر و دگرگونی است. جهان امروز تحت تأثیر رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی است که باعث افزایش سطح بینش و آگاهی مردم می‌شود و بر همه فعالیت‌های اجتماعی از جمله کار و کارآفرینی اثرگذاشته است. کارآفرینی مانند یک موتور توسعه ملی است که در آن ایده‌های جدید و مناسب برای بهره برداری از فرصت‌ها و منابع موجود با هدف اشتغال، شناسایی و پیاده سازی می‌شود.
 
بنابراین، آموزش و توجه کافی به کارآفرینان، ترویج کارآفرینی، ابتکار و استقلال فردی، حمایت از مالکیت فکری و انجام فعالیت‌های گروهی در کنار حمایت‌های دولت و منابع مالی برای گسترش کارآفرینی ضرور است. نیروی انسانی آینده باید به چند توانمندی اساسی مجهز باشد: نوآوری و خلاقیت، کارآفرینی، انعطاف و وفق پذیری، سواد فناوری، پژوهشگری، آینده نگری و آینده پژوهی. همه این موارد عناصر سازنده نیروی کار آینده است.
 
رسانه باید در این راه گام‌های جدی و پویایی بردارد و خود در این مسیر پیشرو و الگو باشد. صاحبان رسانه‌ها برای رسیدن به این موج پیشرو باید پرداختن به این مقوله را در سیاست‌ها و برنامه‌های خود سامان دهی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->